söndag 14 april 2013

Buko Breakfast

Jag har lagt upp den här bilden förut men.. äsch. 
Min mamma kom hem från ett palengke'n (mat- marknad på Filipino) med en buko till mig (en fräsch koksnöt alltså) Visst kan jag gå några meter utanför huset och klättra upp i en palm & hämta en koksnöt själv, men vill helst inte hugga av mig ett finger med yxan när jag försöker öppna den så därför är det hur smidigt som helst att köpa en för typ 50 pesos och då få den skuren med ett sugrör i.
Kokos vattnet& köttet är dessutom super bra för kroppen att dricka/äta då det bland annat minskar risken för cancer. Nu är det Söndag och jag har egentligen inga planer för idag.. Vi får se vad som händer!
Look what mommy brought home, a fresh coconut. Perfect start of the day. 
It's very nutriious and keeps your body very healthy and increases the risk for cancer. 
I don't have anything special on today's schedule, so we'll see what I am up too.. 

1 kommentar:

  1. Jag älskar din blogg och att läsa om Filippinerna! Vet du kanske några liknande bloggar som handlar om Filippinerna?:)

    SvaraRadera

Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)