söndag 3 mars 2013

QUESTION/ANSWER

Hej Filippa!
Måste jag ens berätta hur avundsjuk jag är på dig som bor på den absolut finaste ön i världen? Tror inte det. Dör varje gång jag går in på din blogg och ser bilder, och läser hur du festar loss på Summer Place. Det är så mycket minnen som kommer varje gång. Men jag har funderat på en sak när jag läser din blogg, hur har ni löst det med visum i Filippinerna? Eftersom ni stannar såpass länge. Är riktigt sugen på att tillbringa en längre tid på Boracay jag med, därför hade det vart intressant att veta hur ni har löst det med allt det praktiska.

Ta hand om ön åt mig tills jag kommer tillbaka, haha!
Massa massa kramar, Evelina

Tillskillnad från många andra länder (Typ Australien) så är det väldigt enkelt att få bo här en längre tid. Dom första 21 dagarna från att du flyger in i Filippinerna är gratis. 

Vi har turist visa och betalar ca 500 kr/person (tror jag) varje månad till immigrationen på Boracay och på så sätt "extend our visa" . Efter ett typ 5 månader var vi tvugnaa  att skaffa ett slags recident ID kort som var rätt dyrt (6000 pesos per person) 

man kan alltså stanna upp till ett år utan att åka ut ur landet, så länge man betalar! Själva har vi åkt till Hong Kong två gånger, och det kan ju vara ett alternativ istället för att bara betala. Säg bara till om det var något du inte hajade haha. Du kommer inte ångra en sekund du tillbringar här, kramar! 

Vem var en av dina första bästisar? Om du haft någon? 
Léon! Vi var riktiga bröder haha. Hittade faktiskt en scannad bild på den andra datorn, vi två i Vasaparken, jag till vänster (ahaha) 

tycker du att din blogg är stor?
Nej. Eller alltså den har ju verkligen växt i år! Men en så länge känner jag mig som bara en av alla små skitbloggare hahah.. Men jag ska nog satsa på större nu! även om det aldrig varit mitt mål, så är det ju 100% roligare att blogga när man når ut till många och får mycket respons! 
Jag ska försöka plåta bilder mycket mer, visa fina outfit bilder osv. sen skaffa ett eget domän.. Där är det bara designen som gör det krångligt egentligen.. 

Det här är min statistik lista från igår :) Men idag hade jag också sidvisningar i Sydkorea & Australien, så coolt. 
Sverige
33532
USA
3946
Ryssland
1324
Tyskland
525
Filippinerna
424
Finland
314
Frankrike
267
Storbritannien
178
Indonesien
163
Nederländerna
109


Please tell me if you would like this to be translated by me, otherwise use the Google translate. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)