måndag 4 mars 2013

Illuminati



Idag kom en av mina kompisar till skolan med ett sånt här öga i triangel halsband hon hade fått i gåva, och jag frågade vad det betydde för henne-  "to keep bad spirits away"och jag påpekade att det är ansett som ett illuminati tecken (öga i en triangel) , och en del människor kan nog blir upprörda om hon bär det. Men vad är Illuminati egentligen? Nu har jag kollat upp vad det där med triangel i ögat betyder - 666 vilket är "satans nummer'

Ordet betyder  "Upplyst"

Och så jag hittade på nätet massor om att det är en typ pakt av människor och att det sägs att vissa kändisar är med i den pakten (Jay-z tex) och att dom manipulerar oss genom deras låtar för om man spolar låten baklänges tillbaka så finns det ett budskap bakom?

"Illuminatis motiv är avskaffande av staten, religion, etc och forma en supermakt med total kontroll över sina invånare. Makt och kontroll är de huvudsakliga motiven."

Illuminati paket skulle alltså vara eliten (kändisar idag) som "styr världen" och typ sprider hemliga meddelanden åt satan... Men vad är grejen med att alla celebs gå® runt och gör tecknet? (för dom kan ju inte på riktigt ha nån djävulspakt?)
Lite oklart. 

Say what what?


2 kommentarer:

  1. Du har all fakta liksom, låter så skumt ändå.. varför skulle kändisar vara med i en djävulspakt? Håller med om att man inte borde bära tecknet ändå. Kaänns ju bara dumt.

    SvaraRadera

Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)