måndag 18 mars 2013

Ju mer dom spottar på mig (desto snabbar kommer jag vissna)

Jag blev så ledsen när jag läste om att Linn Nyman, 13 tog sitt liv pga näthat. 
Alla ni som mobbade henne på nätet, hoppas ni är nöjda nu! Särkilt du som bokstavligt skrev till henne 'fan vad ful, gå och ta livet av dig" 
Ni tog ifrån en ung tjej's liv. En mammas & pappas dotter. 
Fyyyyyyfan så vidrigt. Det finns inget fegare en att gömma sig bakom en skärm och skriva elaka saker om andra, till andra! Hur kan man GÖRA SÅ mot en liten tjej?! Som inte förtjänade att läsa ett enda fult ord folk skrev till henne. Det stör mig också, för hon försökte ju knappast att provocera någon, MEN SJÄLVKLART ska folk alltid HITTA FEL på andra. 
Det är ett liv som togs,  HELT i onödan. 
Jag drog ut två saker hon sa i hennes sista video: 
"Skulle det göra mig smalare om du sitter och skriver att jag är tjock?"
"Och skulle det göra någon skillnad om du sitter och skriver att jag är fet? 
det skulle inte direkt vara så att du blir smalare" 

Nu till er alla andra som bloggar, 
Det handlar om själv respekt också. Man ska aldrig göra något man mår dåligt av! 
Man kan inte tvinga sig själv att "Stå upp för sig själv" i en sådan situation, om man får nät hat vräkt över sig, sluta blogga och fokusera på människor som tycker om dig, som faktiskt finns på riktigt i ditt liv, och som får dig att må bra!
I "verkliga" livet skulle du ju inte välja att umgås med ned tryckare.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)