I för igår landade vi i Bangkok, och spenderade en natt/+ dag där innan vi flög vidare till Chiang Mai.Chiang Mai är Thailand's näst största stad och ligger i Norr. Det är känt för att ha otroligt god thai mat och det kan jag bekräfta, är helt sant. Resten som Chiang Mai har att erbjuda får ni se senare i bloggen. Vi stannar nog i två veckor, och sen blir det Bangkok igen, fast vi stannar en lite längre tid då. Följ mig på instagram @filippaaaa
Vi tog tåget från Hua Lamphong till flygplatsen - INTE en taxi. Trafiken (bilköerna..) kan vara helt galna i Bangkok, så har man en tid att passa är det bäst att undvika bil vägarna.
Bara ett tips för eventuella bangkok resenärer haha. Och tågbiljetterna kostade totalt 10 bath haha. TIO BATH? Det är typ 1 krona haha!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)