Den filmen som vi såg när vi passade på att gå på bio i Manila blev "The Host"
Väldigt snabbt i filmen förstod jag att jag hade läst boken innan ("genom dina ögon" på svenska, vilket är en märklig översättelse) och det var antagligen namnet på bokens författare, Stephenie Meyer - är ju ett fan av Twilight, som hade intresserat mig. Därför kanske jag inte har alltför mycket att säga om filmen eftersom jag visste precis vad som skulle hända här näst.
"Efter att jorden invaderats och människorna tagits över av utomjordiska själar möter vi Wanderer som tagit Melanies kropp i besittning. Men Melanie kämpar emot och Wanderer tvingas uppleva hennes känslor, drömmar och minnen av den stora kärleken."
Filmen får 2/5 hallon av mig, ingen film jag kommer se igen alltså.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Be nice! (Din IP adress spares och kan spåras)